Marketing dzieli się na przeróżne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak także dużo innych, jakkolwiek statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najlepiej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie tylko – wkracza w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna dla firm
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie ewentualnego konsumenta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezwykle poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.